Pacientų teisės ir pareigos

PACIENTŲ (JŲ ATSTOVŲ, LANKYTOJŲ, LYDINČIŲJŲ IR TREČIŲJŲ ASMENŲ) TEISĖS IR PAREIGOS

Pacientų teises ir pareigas apibrėžia Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, Klaipėdos universiteto ligoninės (toliau – Ligoninės) Vidaus tvarkos taisyklės bei kiti norminiai ir vidaus teisės aktai. Pacientų atstovų ir lankytojų teises ir pareigas apibrėžia  Vidaus tvarkos taisyklės bei kiti norminiai ir vidaus teisės aktai.

Parengta pagal Klaipėdos universiteto ligoninės Vidaus tvarkos taisykles, su kuriomis susipažinti galite čia.

  • į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas bei į savo garbės ir orumo nežeminančias sąlygas ir pagarbų sveikatos priežiūros specialistų elgesį;
  • pasirinkti jam paslaugas teiksiančią sveikatos priežiūros įstaigą ir specialistą, jei tai nepažeidžia kitų pacientų teisių ar Ligoninės darbo tvarką reglamentuojančių dokumentų bei darbuotojų teisių;
  • gauti nemokamas paslaugas, kompensuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų, valstybės ar savivaldybių biudžetų, taip pat lėšų, skirtų sveikatos programoms finansuoti teisės aktų numatyta tvarka ir sąlygomis;
  • gauti informaciją apie Ligoninėje teikiamas mokamas ir nemokamas paslaugas ir galimybę jomis pasinaudoti. Informacija apie teikiamas nemokamas paslaugas bei mokamų paslaugų kainynas skelbiami Ligoninės interneto svetainėje kul.lt;
  • būti informuotas apie jam paslaugas teikiančio asmens sveikatos priežiūros specialisto vardą, pavardę, pareigas ir profesinę kvalifikaciją;
  • gauti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, Ligoninėje taikomus ar gydytojui žinomus kitus gydymo ar tyrimo būdus, galimą riziką, komplikacijas, šalutinį poveikį, gydymo prognozę ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie padarinius atsisakius siūlomo gydymo. Šią informaciją pacientui gydytojas turi pateikti atsižvelgdamas į jo amžių ir sveikatos būklę, jam suprantama forma, paaiškindamas specialius medicinos terminus;
  • į privataus gyvenimo neliečiamumą. Informacija apie paciento gyvenimą gali būti renkama tik su paciento sutikimu ir tik tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar pacientui slaugyti;
  • kreiptis dėl netikslių, neišsamių, dviprasmiškų duomenų arba duomenų, nesusijusių su diagnoze, gydymu ar slauga, ištaisymo, papildymo, panaikinimo ar pakeitimo į įrašus padariusius sveikatos priežiūros specialistus;
  • prašyti, kad jo lėšomis būtų padarytos jo medicinos dokumentų Ši paciento teisė gali būti ribojama tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
  • susipažinti su įrašais savo medicinos dokumentuose, gauti medicinos dokumentų kopijas (nuorašus) šių Taisyklių X skyriuje nustatyta tvarka;
  • į žalos atlyginimą Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka;
  • asmuo su negalia, kuriam yra nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, turi teisę turėti lydintį asmenį, kuris:
  • jį lydėtų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu, būtų kartu arba lankytų stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimo metu. Būnant kartu lydinčiam asmeniui gali būti teikiama apgyvendinimo paslauga, už kurią apmokama Ligoninėje nustatyta tvarka;
  • paciento su negalia lydinčiu asmeniu gali būti jo artimasis giminaitis ar kitas pasirinktas asmuo, jeigu tai netrukdo paciento gydymo procesui.
  • norėdamas gauti sveikatos priežiūros paslaugas, pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, išskyrus būtinosios sveikatos priežiūros atvejus;
  • asmens sveikatos priežiūros specialistui suteikti visą teisingą informaciją apie sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartojamus (vartotus) vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą, sveikatos būklės pasikeitimą gydymo metu, gydymo metodų netoleravimą ir kitus pacientui žinomus duomenis, nes tik suteikęs visą išsamią informaciją apie save pacientas gali tikėtis tinkamo gydymo;
  • stacionare gydomi pacientai privalo informuoti gydantį gydytoją ir palatos slaugytoją apie jo turimus medikamentus ir atsivežti (organizuoti perdavimą) kitų asmens sveikatos priežiūros specialistų paskirtus, vartojamus medikamentus. Nerekomenduojama turėti gydytojų nepaskirtų medikamentų;
  • rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su Ligoninės sveikatos priežiūros specialistais ir vykdyti jų nurodymus, įskaitant gydymą, slaugą ir profilaktiką;
  • gavęs informaciją apie jam skiriamas sveikatos priežiūros paslaugas, teisės aktų nustatytais atvejais savo sutikimą arba atsisakymą dėl šių sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu;
  • vykdyti Ligoninės sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba teisės aktų nustatyta tvarka atsisakyti paskirtų sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą;
  • laikytis asmens higienos reikalavimų;
  • laikytis nustatytos registracijos ir paslaugų teikimo tvarkos;
  • negalėdamas atvykti paskirtu laiku, ne vėliau kaip prieš 24 valandas atšaukti vizitą pas asmens sveikatos priežiūros specialistą;
  • netrukdyti asmens sveikatos priežiūros specialistams vykdyti savo pareigų;
  • Ligoninės patalpose ir teritorijoje laikytis viešosios tvarkos: nešiukšlinti, netriukšmauti, nerūkyti, nevartoti alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų, išskyrus šių medžiagų vartojimą gydymo tikslais dalyvaujant asmens sveikatos priežiūros specialistui ir kt.;
  • laikytis nustatyto režimo, netrikdyti kitų pacientų ramybės;
  • rūbinės darbo metu naudotis jos paslaugomis tiek atvykstant asmens sveikatos priežiūros specialistų konsultacijai, kitoms diagnostinėms ar gydymo procedūroms, tiek lankant pacientus. Dviračius, paspirtukus, vaikiškus vežimėlius ir pan. palikti jiems skirtose vietose. Viršutinių rūbų (paltų, striukių ir pan.) rūbinėje nepalikę pacientai ar jų atstovai neaptarnaujami, o lankytojai gali būti neįleidžiami į skyrių arba iš jo išprašomi;
  • laiku atsiskaityti už suteiktas mokamas paslaugas Ligoninėje;
  • gerbti Ligoninės darbuotojus, jų laiką, kitus pacientus, lankytojus, lydinčius bei trečiuosius asmenis, pagarbiai ir deramai su jais elgtis, nepažeisti jų teisių ir teisėtų interesų;
  • tausoti Ligoninės turtą, o turto sugadinimo ar sunaikinimo atveju atlyginti Ligoninės patirtą žalą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
  • pasirašytinai susipažinti su Ligoninės vidaus tvarkos taisyklėmis ir jų laikytis;
  • laikytis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų reikalavimų, savo elgesiu nesukurti pagrindo dėl neteisėtos veikos kreiptis į teisėsaugos institucijas.
  • asmens sveikatos priežiūros specialistų konsultacijos, kitų diagnostinių ar gydymo procedūrų metu naudotis mobiliuoju telefonu;
  • savavališkai įeiti bei lankytis tarnybinėse patalpose;
  • negavus skyriaus medicinos personalo leidimo, išeiti iš skyriaus, kuriame pacientas yra gydomas, patalpų, lankytis kituose Ligoninės skyriuose, išeiti iš Ligoninės teritorijos;
  • į Ligoninę atsinešti nešaunamąjį ar šaunamąjį ginklą, alkoholį, psichotropines ar kitas psichiką veikiančias medžiagas (išskyrus paskirtas gydytojo), tabaką ir jo gaminius, pirotechnikos medžiagas;
  • į Ligoninę atsivesti (atsinešti) gyvūnus, išskyrus šunis pagalbininkus (vedlius) bei kaniterapijos tikslais, kaip tai reglamentuota teisės aktuose.